Någon

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Någon - 13 juli 2010 11:48

God eftermiddag !


Sådär dagens första etapp avklarad. bilen kan nu rulla ett år till. Fick till och med beröm för att reprationen var bra gjord ;) Tog som den skulle på bägge hjulen.


Sen fick man en påse bilar som tack för besväret. Säger man inte nej tack till :) snabbt gick oxå han inte vänta 5 min  ens :)


Sen bar det iväg till Maxi och inhandla lite  mat blir pannkakor idag :)  samt köpte medcin till mitt öra ha fått en vaxpropp höll på att bli knäpp på mitt öra. hade ett litet helvete att höra vad tanten ska ..  i och för sig skönt men inte så sa bra när man svara nej på fel ställe eller sa att man sa ja när man skulle säga nej.. ja ni kan tänka er vilket helvete det var.   Men nu har jag löst upp den en gång för alla så nu hör jag nästan bra igen :)


Dagens nästa etapp är att klippa gräsmattan och utrota alla tistlar i gräsmattan. 


men först ska jag njuta av mitt kaffe lite :) 


//Någon



Av Någon - 13 juli 2010 08:31

Go morgon !


ser ut att bli en lung dag.  Men det sa jag igår oxå förstås.


Dom stora töserna åker till Farmor imorgon. så det ska väll packas och donas inför deras resa :) plus att tanten är helt hispig oxå väll så man gör väll bäst att hålla sig i bakgrunden och inte säga för mycket idag. 


Ska ta en tur till bilprovningen idag oxå är det tänkt . Ska ombesktiga bilen idag när junior vaknar till liv.


Hämtade bilen  på verkstaden igår. 2300 kr fattigare.  Det var bromsoket som hade gett  upp. Som sagt var bilen börjar bli åren.  Tyckte det var inte så farligt endå dyrt.  Men tanke på att det var ett bromsok plus arbete.  


Så totalt sett så är det en bra bil tror min tanta kostar mer i underhåll än vad bilen gör. Men det är klart. så det är dyra poster man har dragit på sig oxå .


Men okej jag erkänner man klarar sig inte utan bil. bara att inse det.


Bara att bita i det sura äpplet och betala. Men å andra sidan så jag om

verkstaden här nere i Ödåkra nära  och bra samt han inte  ruinerar en.

Vilket tanten kan göra ibland.


Sen var det bara hem och fixa lite middag. Blev sallad med stekt kyckling.  var inte helt fel med tanke på värmen och att  det var en billig middag med tanke på att man hade lagt 2300 på bilen ;) Gott var det oxå.


Sen bunta vi in ungarna i bilen och körde ner till Borstahusen och bada. Och jag får verkligen säga var helt underbart skönt i vattnet.


gillar att köra ner på eftermiddagen för då är det inte så mycket folk lätt att hitta parkeringen oxå. 


Efter vi hade badat i två timmar så var det glass time. Men man har kommit av sig lite har ingen koll på vem som säljer god glass i  Landskrona så det blev ut till vattentornet och köpte var sin pinn glass.  


klockan var för mycket för att köra till råå och köpa glass oxå.


Så är det någon i som vet ett bra ställe i Landskrona som säljer god glass så får ni säga till mig ;)


Glömde säga det vi hade ett bonus barn med oss oxå, Lilla Emma  fick ringa hem och säga att vi var på väg hem badade lite längre än vad vi hade tänkt oss ;)halv tio var hon hemma igen ;)


Gissa vilka barn som somna gott när dom kom hem :)


Gjorde något helt underbart igår när allt va gjort som skulle göras. Gick jag ut på altanen och satte mig med en kall öl.  Njöt av värmen klockan var väll 12 halv ett på natten och ca 24 grader ute satt och titta på blixtarna.  som lyste upp himlen.


det var helt underbart ;)


nä nu är det dags för frukost


//Någon

Presentation


Någon är man om man är den som är sist att få reda på orsaken. Alla andra som är utanför vet de innan. Än själv vet jag inget. Hade inte någon berättat via andra hade jag vetat ännu mindre.Därför undrar jag om jag är någon eller om jag har ett namn ?

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

BlogRankers

BlogRankers.com

RSS

blogrankerd

Twingly BlogRank

omröstning

ska jag flytta bloggen för att få bättre funktioner och annat utsende.
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards