Någon

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Någon - 27 maj 2011 21:20

Jag kan säga med en gång jag litar inte på tidiningar och välgörenhet.  och rädda barnen  är på både gott och ont. 


Som sagt var vissa saker ska man ta med en nypa salt för mig är barn ett fattigt barn dom om dom inte har trygghet,kärlek, och kan äta sig mäta. 


Det är lätt för mig och sitta å säga som har det bra ställt etc. Tror att det finns så många goa föräldrar som vill sina barn det bästa men det blir så fel när samhället slår tillbaka.  


Man läser en artikel och så tänker man så det händer inte mig, Men tänk så lite det ska till för att rubba den tryggheten man har.  en olycka , ett felaktigt val här i livet,  ja det är så mycket som påverkar oss dagligen.  som man inte tänker på.  mer än att vi  rycker på axlarna och  vänder blad i tidningen.


Jag är glad att jag kan ge mina barn trygghet och kärlek i alla fall  lider med alla dom som inte får det av sin mamma och pappa. 


Här  sidan som väckte mina tankar i alla fall.  


http://blogg.aftonbladet.se/barnfattigbloggen/2011/05/finns-det-fattiga-barn-i-sverige


//någon

Av Någon - 27 maj 2011 21:09

Go kväll ! 


Då börjar denna dag oxå börjar lida mot sitt slut.


tänkte vara ner med en go film  för ovanlighetesen skull  :) 


Junior fick en jordgubbsplanta av Alexander idag trevligt så nu ska jag bara köpa 7 plantor till och hänga i vår pavijong  tänkte det kunde vara mysigt att ha hängade jordgubbar där som man gå och äta efter hand och jordgubbs plator växer sig rätt så stora oxå om jag inte är helt ute å reser ;)  Trevlig liten present i alla fall ;) 


Nä nu kallar tv:n  bara hoppas det blir fint väder imorgon så man kan använda altanen oxå  :) 


kommer kanske ett inlägg lite senare ikväll 


ha en bra kväll


//Någon

Av Någon - 27 maj 2011 17:45

Go eftermiddag !


sådär underbart fått stryck av 2 st 6 åringar i WII  lagom malliga var dom Fast junior surade mest över striker han inte fick.  Så det har varit fullt ös här sen dom var och hämtade  Alex på dagis till vi lämna han nu. 


Jag tror att en busunge kommer att somna gott i kväll när han väll har fått chansen att varva ner nu väntar ett bad på honom.


Själv så har man väll lite plock att göra innan man själv kan koppla av i soffan eller framför datorn. 


Tanten springer här som en halt höna.. men men  envis som hon är så.


Nä nu är det skithuset å en kalle anka på det som gäller sen lite kaffe på det ;) 


Ta det lungt där ute  


//någon

Av Någon - 27 maj 2011 14:05

Kollade nyss på HD.


Då kan man zomma in och markera sig själv  nu var den bild på studentbalen  men gillar skarpt  funktionen  kolla själva får  ni hur kul det är snacka om bra bild ;)


http://media.hd.se/soundslider/2011/05/26/sundstorget/


//Någon

Av Någon - 27 maj 2011 13:45

Go dag !


Då är man tillbaka från drömarnasland.  Man är alltid lika välkommen där och det är alltid lika roligt där ;)


Skulle hjälpa min Rebecka  att baka  kakor till sitt kalas.  För tanten skulle på utvecklings samtal.


Tror hon ångrade sig för hon fick inte bara göra den roliga biten utan hon fick ta hand om den tråkiga biten oxå att tömma diskmaskinen och fylla den igen och att plocka undan efter .. Vilka protester det var från hennes sida.. och många Åhhhh  blev det oxå ;=)


Själv sitter jag och njuter av nybakta kakor och en kopp kaffe ;)  haha nä riktigt så sant är det inte  men snart gör jag det  ;)


Har väll inte direkt några  planer för dagen utan det får mest bli carpe diem idag.


var ute en sväng  och kollade kakorna  då har becka rivit ut alla bestick i lådan och sorterar det  bara för jag sa hon inte bara kunde slänga ner det i lådan.. åhh dessa barn ;)


ska försöka lära mig att göra korta inlägg och lite fler inlägg i stället ;)


Dags för kaffe  länge sedan jag sa det


//Nagon 

Av Någon - 27 maj 2011 07:02

Go morgon !


Jahapp då vart det helg denna vecka oxå.  Trodde man inte när man började på söndags kvällen kändes som en evighet. 


Men nu är helgen här vare sig man vill det eller inte vill det. 


Ska fira becka i helgen ;)  Så det blir kalas för hela slanten. så sysslös lär man inte bli och specillt inte med tantens så kallad lista. och nu när man är benen igen så får ta igen det dubbelt.   Redan börjat morra på mig och då är klockan 7:10 bara.


Kan väll hålla med henne lite att det är lite dålig tajming med min tandvärk kunde ha valt en bättre vecka och inte när hon har som mest att göra inför kalaset.  jaja nä hon får inte kräva för mycket av mig jag är ju trots allt bara en man. ;) 

Vi är ju kända för att hälla grus i maskiniret ;)


Nä nu ska jag se om jag kan få min tiger ur sängen så jag själv kan lägga mig. Brukar inte vara så populärt och lite känsligt. 


natti på er ses snart igen ;)


//nagon

Presentation


Någon är man om man är den som är sist att få reda på orsaken. Alla andra som är utanför vet de innan. Än själv vet jag inget. Hade inte någon berättat via andra hade jag vetat ännu mindre.Därför undrar jag om jag är någon eller om jag har ett namn ?

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

BlogRankers

BlogRankers.com

RSS

blogrankerd

Twingly BlogRank

omröstning

ska jag flytta bloggen för att få bättre funktioner och annat utsende.
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards