Någon

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Någon - 26 juni 2010 23:16

God kväll !


ja det har inte gått många knopp här idag om jag ska vara ärlig. bara softat hela dagen. rätt så skönt att göra det efter en sån intesiv midsommarafton.


Den enda som har varit aktiv idag är Becka hon hann med ett kalas på busfabriken.


Sen efter det så åkte hon med en kompis hem och lekte med henne.


Tanten skulle se den golfaren på tv:n jag orkade inte se den så gick  upp och slö titta på tv:n  somnade väll till sen kommer tanten upp och sa att josefin å becka skulle ner till skolan å spela brännboll med jocke å petra och gänget. 


Så tänkte jag perfekt tillfälle att få lite friskt luft samt prata lite skit bara med dom andra medans barnen roade sig. 


Var inte så svårt att överatala junior och flisan. han knappt avsluta meningen förrens  dom stod vi dörren och trampa. 


Flisan är en vilde på cycklen nu  får man springa om man ska hinna i kapp  flisan. 


Slänger in lite bilder från ikväll :)  det är ju inte utan att man längtar till semestern.


          


Ha en skön kväll

//Någon

Av Någon - 26 juni 2010 13:15

Go morgon ! eller rättare sagt det är snart eftermiddag här.tänkte uppdatera lite och lägga in lite bilder från gårdagen. hoppas det inte blir rörigt och för mycket text. provar att värva  text med bilder.   ni får gärna kommentera om ni tycker om det eller inte. 


  Glad midsommar på er ;)


Varit igång sen kvart över åtta idag. Gjorde en liten tabbe. Har nog gått in för mycket med juniors tränning  hehe väckte han kvart över åtta hade ställt min väckarklocka fel glömt att den skulle ringa på lördags morgonen. 


Men vi kom snabbt iväg i alla fall men ett par meter kvar så kom jag på att förra gången hade dom sagt ingen tränning midsommar dag.. rätt så självklart :P


jaja sa till junior vi fick en skön promenad och det var tyst å stilla i området ;) Nästan så man fick lust att springa med en sån kallad "VM tuta" bara för att få lite liv i folket ;P


  Katta säger något intressant.


Men har hunnit gå en runda till med becka skulle köpa presentpapper till kalaset hon ska till. och jag orkade inte leta upp nycklarna. kände oxå  för att gå en liten runda så vi gick upp till Coop och tillbaka igen och har nu även hittat mina nycklar dom i en väska sen vi var iväg med brännbollen.

Midsommar krans ville barnen ha ;)


Gårdagen den var helt underbar i mitt tyckte såg lite mörk ut i början bara.  Första incendenten  var så fort dom kom innanför dörren med akelius så ligger misan  och sover på sin filt. akelius tar ett kliv in i rummet.  det tar inte en sekund förrens missan sitter i akelius och  man hör en hund ylar av smärta när misan sätter klorna i han. 

så hon och kattungarna fick vara i sovrummet med låst dörr hehe kändes säkrast. både för missan och akelius. 

  Veronicka har  hittat lite blommor.


Sen hade dom råkat glömma  potatissalladen hemma så  tanterna åkte iväg å tillbehören så att dom kunde göra en ny. så skulle vi passa  ungarna och djuren. Jodå det gick ju bra.. blev av med flisan  hittade henne sen under köksbordet. 


Men akelius hade smitit iväg. och hur börjar man leta efter en liten hund som är lika stor som klumpen typ.


barn är inte så svåra att leta efter där har man ju lite att gå på men hundar hur tänker dom ..  vi sprang å leta överallt men nä ingen hund.  Men efter en liten stund så hittade dom han  vid baksidan av garaget. 


Så efter det fick han en liten lina han kunde springa i  :)  och vi kunde börja fira midsommar ;)


  Stora tjejen ;)


  Rosse i sin midsommar krans.


efter vi hade ätit sill å potatis så var det någon som hade slagit något hårt i huvet på oss.  blev totalt slöa.


Men tanten tyckte vi kunde gå en liten runda gå ner till per c/o  och önska dom en glad midsommar. samt vissa upp vårt område lite  brukar ju inte vara ute gå  direkt när dom är på besök utan då är det  en massa annat som ska göras  i stället. 


Så det blev en liten promenad. Var inte helt fel. 

  James kan oxå ;) 


När vi kom tillbaka så var det dags för att starta grillen. är det någon som kan göra marinad så är det James .. fattar inte hur han gör .. jo han tar lite sånt och sånt  lite sånt  etc... sen blir det kalas gott.  ;)

  Sommarbarn. 


Men min röra som jag skrev om innan  den blev kalas skulle bara ha gjort den dagen innan bara men   när jag smakade först när jag var klar med den så smakade rätt så mycket majonäs så jag var lite  orolig för det men när den hade fått dra sig så kände man inte smaken längre.  Idag så var den hur god som helst att ha på smörgåsen. var lätt och enkelt så det recepet lägger jag på minnet ;) 



  Knatte,Fnatte,Tjatte,   :)





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Någon är man om man är den som är sist att få reda på orsaken. Alla andra som är utanför vet de innan. Än själv vet jag inget. Hade inte någon berättat via andra hade jag vetat ännu mindre.Därför undrar jag om jag är någon eller om jag har ett namn ?

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

BlogRankers

BlogRankers.com

RSS

blogrankerd

Twingly BlogRank

omröstning

ska jag flytta bloggen för att få bättre funktioner och annat utsende.
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards