Någon

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Någon - 24 juni 2010 14:40

Sådär ja strax iväg å hämta kidsen sen iväg å handla... å jag jublar ju inte av glädje då man vet vad som väntar på en.


Men det är bara fram med piskan och styra vagnen mot kassan och på vägen slänga i dom varorna man ska  och står det någon ivägen så är det bara att trycka lite extra.. hur svårt kan det vara :P



Tänkte göra en liten fyling då jag var å handla till tanten. och handlat då när alla var nere på stranden i råå. Men tji fick jag att få tag på tanten på mobilen kunde jag bara ge upp eller rättare sagt jag gav upp så nästa gång hon vill ha något får hon fixa det själv. 


Men nä det gick ju inte handla själv såna befogenheter har inte jag. dels så låg listan hemma och dels så hade hon så "mycket  i huvet som i  inte stod på listan.. Ja ni vet ju själva hur tanter kan vara om det inte passar dom.


Hur svårt kan det vara det är midsommar man vet vad man vill äta och vad man ska ha varför göra det mer komplicerat än vad det är.


nä nu ska jag ut å leta upp becka hon skulle följa med å handla men smet iväg blir så trött  ;)


//Någon

Av Någon - 24 juni 2010 12:18

Go morgon ! 


jag vet inte vad jag tänkte på när jag sa ja till att åka tvärs över stan för att handla till tanten innan vi ska iväg å bråka med 90 %  av befolkningen som ska handla för midsommar.   redan där ringer alla varnings klockor. Men som vanligt så ska inte jag inte lyssna på några varnings klockor.  


Vilket innebär att jag måste stiga upp mycket tidigare än vanligt , och sin tur  innebär att jag får skippa min skönhets sömn, 


Kan säga det tog mig 45 min att få fötterna ur sängen och tror jag gick igenom hela registret  om varför jag skulle ligga kvar i sängen. och strunta i det. 


Men rädslan för tanten vann över  min moral att ligga kvar i sängen. 


för det är ju självklart så springer man inte igenom ett nässlesnår frivillgt i kort byxor.  när man kan gå runt om.


och här sitter jag nu och ska snart bege mig ;)


Solen skinner än i alla fall så det är ju positivt.  Är väldigt laddad inför brännbollen bara hoppas att det blir en bra uppslutning med dom andra föräldrna oxå  perfekt att  det är midsommar imorgon  :)kanske det blir lite mer föräldrar som är piskade att slå sina barn.. Hmm det lätt inte bra det.. menar föräldrar som ska krossa sina barn...


Vi ska vinna vi ska göra ketchup av dom ;)


Nä man får väll fara iväg så man hamnar på plus sidan nu inför helgen  :)


Återkommer med rapporten lite senare


//Någon

Av Någon - 24 juni 2010 07:28

Go morgon !


måste sova men endå inte direkt sugen på det. blir en lång dag idag med många måsten som ska fixas inför morgondagen.   Så det är väll bara att masa sig upp en våning till en skön säng. 


Men tänkte slänga in ett litet inlägg i alla fall i bloggen.


Planerat idag är att  handla inför midsommar. ovanligt va det är väll så att hela svenska befolkningen ska göra det idag *suck* 


Sen ska man ner till bolaget oxå bläää. måte det gå fort. ska försöka komma upp tidigt i alla fall.  så man är där innan alla ska handla efter jobb.  inte mycket jag ska ha men så att man klarar sig i alla fall ;)


Sen är det ju brännboll i kväll mot barnen ska bli skoj så jag hoppas att vädret håller i sig. 


Sen har jag hittat ett recpet hos en arbetskompis  som jag bara måste testa.


midsommar sill
2 burkar matjesill hackas.
2 dl creme fräch majonäs 2 dl. smaka av.
lök röd gul lök, purjolök rikligt med dill.
blanda allt garnera m räkor ägg . obs skölj av matjesillen.
 

vad tror ni ?   visst låter det gott och jag är ingen favorit av  matjesillen.  men det ska testas.  bara komma ihåg att köpa det oxå:P


Nä  nu kudden skriver ett par rader sen över en kopp kaffe när jag ska vakna till liv ;)


//Någon



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Någon är man om man är den som är sist att få reda på orsaken. Alla andra som är utanför vet de innan. Än själv vet jag inget. Hade inte någon berättat via andra hade jag vetat ännu mindre.Därför undrar jag om jag är någon eller om jag har ett namn ?

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

BlogRankers

BlogRankers.com

RSS

blogrankerd

Twingly BlogRank

omröstning

ska jag flytta bloggen för att få bättre funktioner och annat utsende.
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards