Någon

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Någon - 16 september 2010 19:31

Godag eller kanske man ska säga god kväll ! 


som vanligt så har det varit en dag  med full fart.  undrar hur den dagen skulle vara om man den inte hade gått i full fart tror den skulle vara lång tråkig  :)


jaja lite postiva nyheter i alla fall Vi har fått svar på en del prover. Som det ser ut idag så har ett av proven gjort utslag på laktos  intolerans. vad det innebär direkt för rebecka det vet jag inte  eller hur allvarligt det är vet vi inte just nu. 


Men tills vi har varit hos läkaren och fått mer information så får hon dricka laktos fri mjölk i alla fall samt laktos fri glass.  mjölken gick hem den tyckte hon om smakade inte så dumt heller faktiskt.  Glassen var sådär hon tyckte den vaniga glassen var godare Men som sagt var det finns fler sorter så ;)


Så hon får undvika mjölkproudkter tills vi vet mer. Men det känns skönt att nu har man hittat något och nu kan man gå vidare  och det förklarar hennes magon och nu kan kan oxå till en viss del förhindra att hon får ont i magen eller så ont har haft innan.


Men som sagt var det finns många frågetecken som man vill ha svar på oxå förstås.  själv tycker jag det är en liten gråzon det här med laktosen. 


mötte det senast idag tanten hade köpt en mjölkfritt bröd.  ja tacka jag för det.. har aldrig hört talas om att bröd bakas med mjölk jo om det är limpor så kan dom använda mjölkpulver men å andra sidan undrar jag om torrmjölk innehåller laktos ? 


som sagt var tycker det är djungel det där området men den ska utforskas :)


Sen är vissa mer känsliga än andra verkar mer som ingen har exat samma symtom utan alla reagerar olika på  laktosen.


nä nu ska jag ha lite kaffe med laktos fri mjölk :)


//Kalle

Presentation


Någon är man om man är den som är sist att få reda på orsaken. Alla andra som är utanför vet de innan. Än själv vet jag inget. Hade inte någon berättat via andra hade jag vetat ännu mindre.Därför undrar jag om jag är någon eller om jag har ett namn ?

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

BlogRankers

BlogRankers.com

RSS

blogrankerd

Twingly BlogRank

omröstning

ska jag flytta bloggen för att få bättre funktioner och annat utsende.
 Ja
 Nej

Ovido - Quiz & Flashcards